SUV bez střechy – Volkswagen představil verzi svého vozu T-Roc

 

Volkswagen plánuje za měsíc na letošním autosalonu ve Frankfurtu oficiálně představit svou novinku – kabriolet vycházející z již prodávaného SUV T-Roc. Po konci výroby kabrioletu Brouka i Golfu tak hodlá pro příští letní sezónu nabídnout zákazníkům opět auto bez střechy. V tiskové zprávě ve středu odtajnil první fotografie i parametry připravovaného VW T-Roc Cabriolet.

Oproti běžné verzi kabriolet vcelku tradičně přišel o zadní dveře, a přestože se dokonce vůz o trochu prodloužil (34 mm), o více než třetinu se zmenšil zavazadlový prostor. Místo samozřejmě ubírá plátěná elektricky stahovaná střecha. Otevře se za 9 vteřin, přičemž lze tento úkon uskutečnit při rychlosti maximálně 30 km/h.

 

 

Zájemce si bude moci vybrat ze dvou zážehových motorů. Přestože se jedná o poměrně velký vůz, Volkswagen nabízí litrový tříválec (1.0 TSI), i když o výkonu 85 kW. Druhou možností je 1.5 litrový čtyřválec s výkonem 110 kW, tedy 150 koní. Standardně vždy se šestistupňovou manuální převodovkou, resp. silnější verzi půjde za příplatek pořídit i se sedmi rychlostmi. Ať už příplatkové ceny či základní ceník však Volkswagen zatím nezveřejnil. Možná se tak alespoň částečně stane na zmiňovaném autosalonu. Pro zajímavost lze uvést, že cena „mateřského“ vozu T-Roc s motorem 1.0 TSI například u nás v základu začíná na téměř 480 tisících korunách.


 

Není jasné, zda T-Roc Cabriolet nabídne Volkswagen pouze s předním pohonem, či si zájemce bude moci koupit také čtyřkolku. Vybrat si každopádně bude moci z verzí Style a R-Line či si připlatit za novu verzi Infotainmentu (MIB3) s 8“ displejem, u kterého bude vůz trvale připojen k internetu. Volkswagen chce řidiči nabídnout „digitální kokpit“, když půjde navíc ještě zvolit 11,7“ displej (Active Info Display).

 

 

Zkrátka oproti základní ceně bude moci zákazník na jaře příštího roku sáhnout podstatně hlouběji do peněženky. Zmínit totiž také lze, že například u běžného SUV T-Roc si lze připlatit 5letý servis s omezeným nájezdem 150 tis. km, což přijde na více než 100 tis. korun.

Prodeje VW jako na houpačce

Zatímco v červnu si vozů značky Volkswagen našlo majitele meziročně o 1,6 % více, v červenci to naopak bylo o 3,3 % méně. V absolutních číslech se v minulém měsíci k zákazníkům dostalo jen 489 tisíc vozů, zatímco o měsíc dříve to bylo o více než 53 tisíc vozů více. V Číně se přitom tentokrát značce dařilo, když zde meziročně zvýšila prodeje o 2 % na 228 tisíc vozů. O negativní výsledek se tak postarala většina ostatních trhů, když v domovském Německu došlo k poklesu prodejů o téměř 12 %. Výsledek, který je opačný ve srovnání s koncernovou ŠKODA AUTO (více zde).

Závěrem možno zmínit cenu akcií Volkswagen. Ty preferenční, zařazené v indexu DAX, se ve středu po 2,5 měsících dostaly zpět pod hranici 140 EUR. Nevyhnuly se tak negativnímu sentimentu na akciových trzích, když odepsaly přes 2 % na závěrečných 139,88 EUR. Sotva před třemi týdny se přitom obchodovaly i nad hranicí 160 EUR. Mohly by se však nyní blížit svým minimům, resp. v posledním půl roce totiž právě dokázaly najít své dno u hladiny 138,50 EUR.

 
Zdroj: Kurzy.cz