Do čela Spokojeného psa nastupuje Matúš Karaffa, po dvaceti letech nahradí zakladatelku Soňu Fialkovou

E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů na trhu s chovatelskými potřebami v České republice, má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e-commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e-shopu na českém i slovenském trhu.

Matúš Karaffa
Matúš Karaffa, zdroj: Spokojený pes

E-shop Spokojený pes založila v roce 2005 Soňa Fialková a malý rodinný podnik dovedla až na pozici předního lídra na trhu s chovatelskými potřebami. Nyní e-shop dosahuje téměř 650milionového obratu, provozuje vlastní dovážkovou službu Rychlý pes a pro své zákazníky doposud otevřel 3 kamenné prodejny. Soňa Fialková se po 20 letech v čele firmy rozhodla odejít a věnovat se novým aktivitám. „Spokojený pes v roce 2025 slaví 20 let a já jsem se k tomuto výročí rozhodla vystoupit ze své komfortní zóny a opustit místo šéfa. Nemusím, ale chci to, i když mám ten nejlepší tým na světě,” uvedla ke svému odchodu Soňa Fialková. Po pečlivém hledání zvolila do vedení firmy neméně zkušeného a úspěšného podnikatele Matúše Karaffu.

„Matúš byl pro nás jasná volba. Sám si prošel budováním velkého e-shopu a jeho řízením. Mohl tak převzít vedení společnosti, aniž by se musel učit klíčovým dovednostem. Navíc jsme kdysi krátce spolupracovali a tušila jsem, že si lidsky sedne s firemní kulturou, respektive s týmem Spokojeného Psa,” dodala Soňa Fialková.

Vizionář s 15letou zkušeností v oblasti e-commerce

Matúš Karaffa má v oblasti e-commerce více než 15 let zkušeností. Stojí za jedním z největších e-shopů s dětskými potřebami Feedo, který vybudoval od první objednávky. Pod jeho vedením se společnost transformovala z „garážového start-upu” o jednom člověku na firmu s obratem 650 milionů korun, expandovala do Polska a na Slovensko a následně se stala součástí německé skupiny Windeln.de.

„Nabídka mi přišla v pravý čas a nešla odmítnout. Spokojený pes je stabilní, rozjetá a dobře fungující firma. Předání tak bylo téměř bezbolestné a těším se, kam můžeme Spokojeného psa dál posouvat,” říká k e své nové pozici nastupující CEO Matúš Karaffa a současně dodává: „Myslím, že mou výhodou je to, že jsem si prošel opravdu všemi fázemi e-commerce a díky tomu rozumím, jak se firma rozvíjí a mění se s tím i její potřeby. Věřím, že majitele Spokojeného psa oslovil také můj drive firmu rozvíjet, nebát se zkoušet nové věci a zároveň za ni nést zodpovědnost,” říká o sobě Matúš Karaffa.

Kontinuita a nové výzvy

Spokojený pes v loňském roce dosáhl obratu 640 milionů korun a dlouhodobě se drží na pozici lídra českého trhu s chovatelskými potřebami. E-shop buduje svou značku s důrazem na kvalitu nabízeného zboží a zákaznickou péči.

Firma chce pod novým vedením dále pokračovat v růstu, rozšiřovat služby pro zákazníky i vlastní produktové portfolio. „Mým cílem je firmu posunout dál. Už teď pro zákazníky chystáme například rozšíření sítě kamenných prodejen, chceme posílit naši pozici na Slovensku a nebráníme se ani potenciální geografické expanzi. Optikou čísel bych rád v nejbližších letech postupně dosáhl obratu jedné miliardy korun,” přibližuje své plány nový CEO Spokojeného psa.

Odchod zakladatelky Soni Fialkové přináší přirozené změny, ale základní filozofie Spokojeného Psa zůstává nezměněna. „I přes plánovaný růst si chceme zachovat osobní přístup k zákazníkům. Nechceme jen prodávat, ale poskytovat i odborné rady a řídit se heslem „pejskaři pejskařům”, tedy že zákazníkovi nedoporučíme nic, za co bychom nedali tlapku do ohně,” dodává Karaffa.


E-shop s potřebami pro domácí mazlíčky Spokojenypes.cz a je jedním z nejoblíbenějších českých online obchodů zaměřených na prodej výrobků pro chovatele domácích mazlíčků. Je předním specialistou na krmiva a chovatelské potřeby pro psy, kočky a další domácí mazlíčky. Jejich specialitou jsou unikátní Spokoboxy, které každý měsíc přinášejí radost zákazníkům a jejich čtyřnohým parťákům. Spokobox je krabice plná dobrot, hraček, překvapení, radosti, hravosti, ale i péče a lásky.

Matúš Karaffa, CEO Spokojený pes, vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a již během studií v roce 2009 spoluzaložil Feedo.cz, ze kterého postupně vybudoval jeden z největších středoevropských e-shopů s kojeneckou výživou a dětskými potřebami s ročním obratem kolem 650 milionů korun. Matúš Karaffa stojí také za menšími projekty, jako je peevo.cz nebo chytrazed.cz. V roce 2025 nastoupil na pozici generálního ředitele společnosti Spokojený pes.

Zdroj: Kurzy.cz