Recenze knihy: Pohádky o čarodějích (Ivana Nováková)

Knihy o čarodějích (Ivana Nováková)

Svět dospělých je plný povinností, pracovního vytížení, stresu, péče o domácnost a vlastní potomstvo. Oddech pak hledáme při sportu, procházkou, ale i lenošením u televize. Naštěstí stále dost velká část nás bere do ruky knížku. A je jedno, jestli se jedná o knížku papírovou a nebo o e-knihu ve formátu epub, mobi a pdf, kterou jsou i Pohádky o čarodějích. Pokud je to knížka, která vás vtáhne do dětství, tak je to jenom dobře.

Pohádky o čarodějích jsou určeny spíše starším čtenářům

Ne, že byste tuto knihu nemohli přečíst vašim mladším dětem. Trochu odvážnější pasáže přece můžete vynechat a nebo převyprávět vlastními slovy. Hravá kniha pohádek pro dospělé s prvky fantasy stojí na osmi samostatných příbězích. Příběhy i postavy v nich se prolínají a prakticky až v závěru se dozvíte proč. Prostě takto to od knihy očekáváte. Knížka vás zaujme svou strukturou příběhu a přinutí přemýšlet třeba nad odvěkým bojem dobra se zlem.

Jiný pohled na pohádkové příběhy, které vám možná přijdou povědomé

Nemůžu si pomoci. Část těch příběhů i postav mi připadá povědomá. Není to však tím, že by autorka opisovala. V různých kulturách existují pohádky, které jsou si podobné. Kupříkladu naše Jeníček a Mařenka alias německá verze Hansel und Gretel. Příběhy v Pohádkách o čarodějích spíše propojují charaktery známých i méně známých čarodějů a čarodějek a dávají jim spíše lidský rozměr než pohádkový.

Zajímavý a originální příběh o původu čarodějů

Autorce ovšem nelze upřít originální příběh o původu čarodějů. Dokonce mi přišlo velmi zajímavé přemýšlet nad úlohou čarodějů v dnešním moderní době. Do děje se snadno dostanete i díky četnými dialogům postav. Přestože se jedná o prvotinu autorky z roku 2017, autorka má u mě plus za originální nápad i příběh, který se prolíná 163 stranami knihy Pohádky o čarodějích. Knihu najdete na portálu Kknihy.cz

Zkrátka, tato kniha si zaslouží pozornost čtenářů. (jku)